motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Minskat belåningen med 120 000 kr

Kategori: Allmänt

Jag jobbar med belåning på ca 20% enligt några egna uppsatta regler.

Läs:
https://motenmiljon.blogg.se/2017/april/belaning-med-avanza-superlanet.html
https://motenmiljon.blogg.se/2021/may/uppdaterat-belaningen-i-och-med-avanzas-andringar.html

Har funderat på hur jag skulle göra med de pengar som jag fått in som utdelning från mitt egna bolag. Har tillslut landat i att använda de 120 000 kr till att minska belåningen, detta även om den är precis på gränsen av vad jag tycker är OK (2,99%)

Har resonerat så att jag hellre har ett lite mindre lån då det snarare lutar åt att räntan kommer gå upp, snarare än ner.

Vid en höjning av räntan så kommer jag nog antingen sälja av eller flytta mitt månadssparande till att betala av på lånet för att försöka komma ner till den lägsta räntesatsen som Avanza arbjuder.
Kommentera inlägget här: