motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering mars 2022

Kategori: Allmänt

Blir 2 en uppdatering för både februari och mars här

Tillgångar:

+ Fonder (Minus belåning) - 3 028 929 kr
+ Emergency Fund - 100 000 kr
+ Lägenhetspar - 270 184 kr (av 270 000 kr)
+ Vanliga konton - 207 268 kr

Skulder:
- CSN - 123 500 kr

Totalt:
+ ca 3 482 881 kr

Förändring sen mitten av februari: + ca 229 575 kr (+ ca 7%)
ca 150 000 av detta är utdelning från mitt egna bolag, resterande är annat sparande och lite uppgång på börsen


Konsumtionskostnad: 
Snittet för året är 22 500 kr

Det är typ 9500 kr mer i snitt än förra året. Det beror dels på att jag har gjort mycket mer sociala saker (framförallt gått på dejter som kostar pengar!) men också eftersom mina fasta kostnader också är betydligt högre än de var när jag var sambo!

Summering:
Trevligt att det är lite + sen sista mätpunkten.
Mindre trevligt att det ser ut som att jag antagligen kommer att behöva minska mitt sparande för att ha råd med mina högre kostnader.

Hur har ert år börjat?

Kommentera inlägget här: