motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Tre Miljoner!

Kategori: Allmänt

Hade det lite på känn att det kanske skulle ske denna månaden, men visste inte förens jag gjorde en ihopräkning :)

Men visst har jag 3 miljoner nu. Tre miljoner åttatusen sjuhundraåttioen kr för att vara exakt!

Jag tyckte tydligen att förra miljonen gick blixtsnabbt som kom endast 19 månader efter den första (https://motenmiljon.blogg.se/2020/december/tva-miljoner.html)

Vad ska man då tycka om den här?

9 månader tog den, som en liten tre-miljonersbebis. Just nu känns det inte så särskilt mycket alls, både första och andra miljonen gjorde mig betydligt mer taggad.

Hur kom jag hit från miljon nummer två?
 
Enligt Avanza så är uppgången sen 1:a december 2020 570 000 kr.
Dvs 430 000 kr bör vara sparande. Av dem så bör ca 160 000 kr var uttag från mitt egna bolag, och 270 000 kr sparande.
Tror inte att jag har sparat 30 000 kr i månaden, snarare runt 25 000 kr kanske. Vilket gör att jag måste mätt lite fel någonstans och värdeökningen är troligen lite större.

Kikade tillbaka lite längre, och när coronakrisen var som värst rent ekonomiskt var jag nere på 1 miljon 150 tusen. Så på ca 18 månader har jag ökat från 1,15 miljoner till nu 3 miljoner, eller 260% Det är ju helt sjukt
 
Nu gäller det att komma ihåg att det kan gå neråt lika snabbt, och att jag om 18 månader kan sitta med under 1,5 miljoner igen. (Även om vi förstås får hoppas att så inte är fallet)

Vad händer nu?

Precis som efter miljon två så händer inte särskilt mycket alls, jag behöver nog minst 4,5 miljoner för att kunna känna mig säker på att gå ner lite i arbetstid, så den största skillnaden på den här miljonen blir nog att jag får ta mig till systembolaget för att köpa champagne att fira den med.

Har ni några frågor eller funderingar?
Kommentera inlägget här: