motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Augusti 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Budgetgenomgången för augusti kommer här:


Monthly Bills:
inget spännande här alls.

Återkommande Utgifter:
Klädköpet var att jag lagade en jacka, sen var jag på ett besök hos tandläkaren och så köpte jag ett billigt spel.

Everyday Expenses:
Min cykel gick sönder så det blev lite extra buss.

Varför Mat och Läsk är så hög (för att vara mig) vet jag inte riktigt. Lite lär vara typ hushållsgrejer, drinksaker och så så egentligen är det nog en hundralapp eller två mindre. Men ändå betydligt mer än vad det brukar

Likaså är Lunch lite högre (dock inom min budget på 1500 kr) ska dock försöka bli bättre på matlåda/färdigrätt och att när jag äter ute välja lite billigare ställen (kebab för 79 istället för 119 på något finare ställe)

Uteätande är lite högre då jag hade lite semester då jag åt ute, och att det blivit mycket enklare mat då min sambo varit borta och jag inte pallat ta tag i matlagningen.

Festandet är också lite mer än räknat (900 kr brukar jag budgetera) vilket beror på ett gäng olika AWs

Sparmål:
Det vanliga sparandetpå 12000 kr inga extrainsättningar då jag haft obetald ledighet och därför fick mindre i lön denna månaden

Skulder:
Betalade av 594 kr på min studieskuld som vanligt
Kommentera inlägget här: