motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari 2019 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  878 110 kr
+ Emergency Fund - 75 028 kr
+ Vanligt konto - 45 896 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 145 671 kr

Totalt:
+ ca 853 363 kr

Föränding sen föregående månad: + ca 150 779 kr

Egentligen så har jag 50 000 kr till, men de tänker jag använda för att starta ett nytt bolag som ska agera holdingbolag åt de aktier jag äger i ett bolag med två kompisar, så de räknar jag inte med. (Räknar inte heller med att jag just nu på sparkontot även har skatt som ska betalas in, eftersom det ändå inte är mina pengar)

Uppgången på ca 150 000 kr (Helt otroligt mycket) beror nästan lika mycket på två saker, dels utdelningen från mitt bolag (minus skatten jag ska betala och de 50 000 jag sparar för annat bolag) och börsrallyt vi har haft i januari. Ska tydligen vara bästa januari sen 1994 på svenska börsen.

Sen såg jag att jag hade nästan, nästan en miljon kroner i tillgångar (mina gemensamma konton och min ägande del i bolaget inte medräknade) det är ju alltid kul!

Hur gick januari för er?

Kommentera inlägget här: