motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juli 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer julis budgetgenomgång.
 
 
Monthly Bills:
Samma som vanligt, lite mindre varje månad nu när jag inte längre betalar telefonräkningen.
 
Återkommande Utgifter:
Här var det konstigt nog nästan tomt! köpt en T-shirt och en app endast tydligen
 
Everyday Expenses:
Bussresor hade kunnat vara betydligt större, lite beroende på hur man räknar. Jag var på bröllop och kostnaden för tåg/buss hamnade på festande.

Mat och läsk låg ungefär i budget.

Uteluncher blev ganska dyra, framförallt eftersom jag hade semester två veckor! Måste försöka skärpa till mig med matlådor

Uteätande var också mycket mer än vanligt. Berodde dels på att jag hade semester dels att jag fick en dyrare måltid där min sambo bestämde att vi skulle bjuda :)

Festande är som sagt ca hälften brölloppet vi var på och andra hälften AW

Övrigt är lite bankkostander

Sparmål:
Det vanliga sparnadet på 12000 kr inga extrainsättningar då jag haft obetald ledighet och därför kommer få mindre lön nästa månad och måste hålla igen lite.

Skulder:
Betalade av 594 kr på min studieskuld som vanligt


Juli blev trots allt en ganska genomsnittlig månad i kostnader, hade endel semester där vi besökte svärföräldrar och inte hade utgifter och var iväg en sväng då jag inte heller hade utgifter. Det kompenserade nog upp dyra resturangbesök och uteluncher
Kommentera inlägget här: