motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Mars 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Dags för budgetgenomgången igen.
 

Monthly Bills:
Mobilräkningen var 100 kr större än vanligt, då jag var på en resa i februari och missade att jag mellanlandade i Schweiz som ju inte är med i EU..

Återkommande Utgifter:
Här var lite present till både min pappa och lillebror och sen en stor puck på 700 för tandvård. Har tydligen sömnapné och har fått en skena jag ska ha på natten. Onlineköp var någon app.

Everyday Expenses:
Här är bussresor på lite drygt 500 kr, kan inte längre resa som student så de kommer bli lite dyrare nu än de var tidigare.

Mat på ca 900 var mer än vanligt, ett par hundra var att jag bunkrade lite olika färdigrätter då jag bytt jobb och inte längre kommer ha någon matsal med billig mat att köpa.

Även uteätandet är dyrt just pga nytt jobb och därmed ätit ute mycket och inte haft matlåda med mig. Övrigt var lite bankkostnader och en föreningsavgift.

Sparmål:
Här var det dels det vanliga sparandet på 12 000 kr och sen ytterliggare 5000 kr jag hade sparat ihop. Totalt 17000 kr


Kommentera inlägget här: