motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ny lön!

Kategori: Allmänt

Beskrev ju innan att jag inte var supernöjd med min löneökning på 3.5% då jag kände att jag låg lågt redan innan löneförökningen. 

Döm av min förvåning idag då min chef frågade om jag hade 5 minuter och sen berättade att de hade lyckats söka ur en annan pott och hade fått det beviljatt så jag fick ytteliggare några % (tror det var 6%) min lön gick iaf upp från 35190 kr till nu 37500 kr!

Det är ju en höjning på 2310 kr! Det blir åtminstone 1500 kr efter skatt!

Och de ska gälla från Maj, inte helt säkert att jag får det redan denna lönen, men annars blir det retroaktivt tydligen :)

Nu gäller det att fundera på hur mycket mer jag ska spara? 1000 kr eller 1500 kr?

Har ni någonsin fått en oväntad löneökning?


KOMMENTARER:

  • Framtidarikedom säger:
    2018-05-08 | 20:55:59
    Bloggadress: http://framtidarikedom.blogspot.se

    Härlig överraskning! :) Grattis!
    Förra året frågade min chef om jag skulle gå hem och sa att han följer med ner. I trappen berättade han att jag från nästa månad hade 5000kr mer i lön vilket var en rejäl chock!

    Svar: Ja, det var en total överaskning, och väldigt skoj förstås! :D
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: