motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Uppdatering av svenska fonder

Kategori: Allmänt, Sparande

Hej,
 
Har ju stått lite still här på bloggen, tanken är att bli bättre med att uppdatera hur det går här.
 
Så här kommer en kort uppdatering kring mina svenska fonder.
 
Tidigare körde jag:
 
80% Avanza Zero och 20% Spiltan Aktiefond Investmentbolag
 
Nu tänker jag istället köra:
 
70% Avanza Zero, 20% Spiltan Aktiefond Investmentbolag och 10% Spiltan Globalfond Investmentbolag

Har ingen superbra anledning till detta, men gillar Spiltan och känns bra att ligga lite mindre tungt i Sverige.
 
Är det någon av er som investerat i Spiltan Globalfond Investmentbolag?
Kommentera inlägget här: