motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj 2017 - Budget

Kategori: Allmänt

Lite försenad, men bättre sent än aldrig tänker jag.
 
Monthly Bills:

Här finns det inget att säga, de var precis som vanligt.
 
Återkommande utgifter:

Bussresor ligger på ca hälften av det budgeterade, undrar om det är pga att jag har åkt mindre eller om jag bara har missat att lägga in några resor. Har bytt från att använda busskort till mobilappen då skånetrafiken lanserat en ny app och köpa med den är billigare.

Annars är det inga köp i den här kategorin utom semester, som ligger på 4781 kr. Här är det dels ett scoutläger på 1700 kr och sen en semester med några kompisar på ca 3000 kr.

Everyday Expenses:

Mat fortfarande lågt då det mesta täcks av den insättningen jag gör till vårt gemensamma konto.

Läsk och budget ligger på vad de är budgeterade, festandet hamnade några hundralappar under det budgeterade vilket är bra.

Övrig underhållning är 2 biobesök, och vanlig övrigt är lite huvudvärkstabletter, medlemskap i alumniföreningen och sen 445 kr som är saker jag bara har missat.

KOMMENTARER:

  • Henrik säger:
    2017-06-15 | 18:50:56

    Hej! tack för en trevlig blogg.
    Ser att du använder ynab.

    det du inte har budgetar för varje månad (14 545kr). sätter du in det på avanza eller låter du det ligga kvar obudgeterad över månaderna?

    Svar: Tanken är att pengarna som kommer in i April ska gå till Maj osv.
    Men så är det inte just nu, därför blir det lite som blir "obudgeterade" (pengar från april tänkta att användas i Maj helt enkelt)

    Hoppas
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: