motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för November - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Hej där!
 
Tänkte att vi lite snabbt kunde gå igenom hur jag har följt min budget för november.
 
Här kommer en bild:
 
Under "Monthly Bills" finns det inget direkt spännande, min mobilräkning var ovanligt hög på 160 kr, jag funderar fortfarande på att byta abbonomang men vet inte till vad.
 
Under "Återkommande utgifter" så var jag tvungen att skjuta till lite mer pengar för att köpa skolböcker, detta antagligen för att mitt "450 kr i månaden" till skolkböcker inte hunnit acckumulerat tillräckligt mycket innan det behövdes köpas böcker
 
Under "Everyday Expenses" är det roligt att se att jag typ lyckats hålla min budget (14 kr över på uteätande) utom på Övrigt kategorin, anledningen att den svällt upp något otroligt är att jag köpt 3 stycken biljetter till Lucia Movie Night för 275 kr styck men inte fått in pengar av de andra två ännu, så egentligen borde den vara 512 kr. Där 275 kr är min biljett och de andra drygt 200 kr är pga en tidigare felräkning.

Jag tror jag bör införa en kategori som typ heter "Övriga nöjen" som är skilld från övrigt för att se lite bättre vad som går till nöjen och få bort mer från övrigt som är en kategori som jämnt är påtok för stor mot vad jag budgeterar den till.
 
Ni som budgeterar, vad har ni för kategorier?
Kommentera inlägget här: