motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Stipendier?

Kategori: Allmänt

Jag har tittat lite på det här med stipendier, får ibland ett infall och tänker att jag ska försöka söka några. Men tycker det är väldigt svårt. Jag är intresserad av att söka både till en eventuell resa till ett scoutläger i Japan nästa år och/eller till mina vanliga studier
 
Jag har tidigare fått lite pengar för en resa med scouterna till Serbien 2012. Men de flesta av de stipendierna där var sådanna som man bara kunde få pengar från en gång, så de är så att säga förbrukade.
 
Därför är jag lite mer intreserad av att försöka få stipendier till mina studier. Jag har letat lite men inte hittat något som är direkt uppenbart att jag borde kunna söka. Jag är ju inte utfattig men heller inte direkt rik.
 
Om någon har något tips på stipendier som går att söka om man:
Är man, kommer från Skåne, bor i Lund, pluggar på LU, pluggar på LTH, pluggar datateknik, och inte har några supertalanger så får ni gärna tjoa till!
Kommentera inlägget här: