motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Försökt skaffa kredit för företagets KF

Kategori: Allmänt

Försökte skaffa superlånet till mitt företags KF, men blev nekad vilket påminde mig om när jag försökte skaffa det privat för första gången och då också blev nekad (https://motenmiljon.blogg.se/2014/august/avanza-superlanet.html).

De hänvisade till att bolaget inte hade några redovisade intäkter och därför inte klarade någon kreditkoll. Det stämmer eftersom bolaget är startat i år. Och det är ju bra att de inte lånar ut hur som helst utan att kolla om personen troligen klarar av lånet.

Däremot så hade ju mina fonder varit säkerhet och jag skrev även på ett borgensavtal ifall mitt företag inte skulle kunna hantera sin skuld, och mig personligen har de ju bedömt kreditvärdig och öppnat ett kreditkonto för, så det känns lite lustigt.

Nåja, det får väl bli som förra gången att jag väntar ett år (eller tills efter deklarationen) och ansöker igen.
 
Använder ni kredit vid ert sparande?
Kommentera inlägget här: