motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för november

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) - 2 822 462 kr
+ Emergency Fund - 120 000 kr
+ Lägenhetspar - 272 140 kr (av 270 000 kr)
+ Vanliga konton - 51 567 kr

Skulder:
- CSN - 118 500 kr

Totalt:
+ ca 3 147 669 kr


Förändring sen oktober - ca 4 395 kr (- ca 0.1%)

November blev en ganska dyr månad och mina tesla aktier fortsätter agera sänge på börsen

Konsumtionskostnad: 
Konsumtionskostnad för oktober är 23 900, lite över snittet på 22 800, varit mycket ute och ätit/druckit/dejtat vilket dragit upp kostnaden.

Verkar de senaste två månaderna konsumerat mer än jag har haft råd med (överbudgeterat mig) tänker dock inte göra något åt det direkt nu då jag från och med januari borde ha lite mer pengar att röra mig med då dels skatten blir lite lägre och jag får årets löneökning, hoppas att det ska kunna täcka upp den kostnadsökning jag har haft.

Hur gick det för er i november?

Kommentera inlägget här: