motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för mars

Kategori: Allmänt

Här kommer status för mars!

Tillgångar:

+ Fonder (Minus belåning) - 2 322 782 kr
+ Emergency Fund - 80 000 kr
+ Lägenhetspar - 300 000 kr (av 300 000 kr)
+ Vanliga konton - 65 267 kr

Skulder:
- CSN - 130 742 kr

Totalt:
+ ca 2 637 307 kr

Förändring sen föregående månad: +ca 167 944 kr (+ ca 6,8%)

Ytterligare en månad med en otrolig ökning, allt på grund av att börsen gått upp en massa såklart

Valde att öka mitt sparande för lägenheten till 300 000 kr så flyttade in de sista kronorna på sparkontot och lyckades t.om stoppa in en liten slant på Avanza.

Att lägenhetsparandet nu är avklarat (i alla fall till i höst då vi vet vilka tillval vi väljer) innebär att jag äntligen kunnat slå på månadspsarandet på Avanza igen! Ganska sjukt men har längtat efter det sen i höstas då jag stängde av det för lägenhetsparandet.

Konsumtionskostnad: 
14500 kr. (Snitt i år: 11200 kr/månad)

Betydligt dyrare månad än snittet, men det beror på att jag betalade skatten denna månaden på ca 3300 kr. Så utan det hade snittet kostnaden blivit 11200 kr vilket är precis på snittet.

Hur gick mars för er?

Kommentera inlägget här: