motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ökat emerging markets till 10% av utländska delen av portföljen

Kategori: Allmänt

Nytt år nya tankar!

Har ökat min andel i emerging markets med 5% till 10% av den utländska portföljen.

Dvs har gått från:

70%  Avanza Global
25%  Handelsbanken Gl Småbolag Ind Cri A1 SEK
5%    Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Indexnära

Till:

65%  Avanza Global
25%  Handelsbanken Gl Småbolag Ind Cri A1 SEK
10%    Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Indexnära

Så det är inte en jättestor förändring, men spegar bättre hur stor del av börsen som faktiskt är i emerging markets.

Har ni gjort några förändringar i ert sparande nu 2019?
 
Kommentera inlägget här: