motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Byter till SEB Sverige Indexnära från Avanza Zero

Kategori: Allmänt

Väljer att byta till SEB Sverige Indexnära från Avanza Zero. Detta är av ett flertal anledningar:
 
- Det bredare indexet har gått bättre de senaste 18 åren (kan inte hitta data tidigare än så)
- Ger mig lite mer exponering mot lite mindre bolag (några mid och smallcap) vilket är i linje med den viktning mot mindre bolag jag vill ha.
- Slipper belåning vilket tar bort en risk i sparandet
- 30 bolag är väldigt få när man talar om index, det här ger mig ett index på ca 280 bolag istället.
 
Följer ni något svenskt index? Vilket isåfall?
Kommentera inlägget här: