motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Löneökning 3.5%

Kategori: Allmänt

Har fått reda på att min löneökning i år blir 3.5% eller 1190 kr.

Pratade tidigare med min chef om att jag är missnöjd med min lön och tycker att jag ligger lågt jämfört med vad jag bidrar med och han sa att han skulle se vad han kunde göra.

Han kom tillbaka med att han inte kunde göra mer än 3.5% (Bolaget jag jobbar på är i en svacka just nu och har avskedat lite folk) och jag tror inte han ljuger utan han hade nog inte möjlighet att ge mig mer, men det betyder inte att jag inte är missnöjd med löneökningen. 

Så nu får jag fundera lite på vad jag ska göra

Ett alternativ är ju att ta ett annat jobb helt enkelt, det lockar endel men jag trivs samtidigt väldigt bra med kollegor och arbetsuppgifter.

Ett annat alternativ är att hoppas på att kunna gå upp en "nivå" till hösten och på den vägen få en löneökning, det gjorde jag förra året och då fick jag 2 200 kr mer i lön. Men det är ingen garanti att jag kan göra det nu till hösten tyvärr.

Hur gick era lönesamtal? Vad fick ni? Är ni nöjda?

KOMMENTARER:

  • Foo säger:
    2018-03-29 | 14:08:56

    Jag bytte jobb helt enkelt, vilket innebar en löneökning med 12%. Gjorde det trots att jag trivdes bra på förra stället med bra kollegor och roliga uppgifter. Bytte både för lönens skull samt för att få ännu mer utmaningar!

    Svar: Antar att du inte har ångrat dig?
    motenmiljon.blogg.se

  • Foo säger:
    2018-06-04 | 21:32:46

    Inte än i alla fall!

Kommentera inlägget här: