motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj 2018

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Gick lite mer än det vanliga till det gemensamma kontot, detta pga att vi köpte ett svalare täcke att ha under sommarhalvåret.

Sen telefonräkning och fack, samma kostnad som alltid.

Återkommande Utgifter
Här var det inte så mycket, lite bussresor (dock mindre än vanligt) och endel onlineköp.

Onlineköpen var dels ett datorspel (300 kr) och dels lite brädspel för 350 kr.

Everyday Expenses
Mat och läsk låg ungefär där de brukar, de mesta av mina matinköp sker ju via det gemensamma kortet och syns därför inte här.

Uteätande och festande blev båda lite billigare än vad de brukar bli.

Den övriga underhållningen var biljetter till Karnevalen här i Lund :) och vanliga övrigt var lite bankkostnader men mest saker jag missat.

Sparmål

Blev som vanligt 582 kr i insättning till mina studielån men sen blev det 24 500 kr (!) i insättning till Avanza.
Det var dels min vanliga insättning på 10500 kr, sen 3500 kr jag fick tillbaka i elcykelbidrag och sen ytterliggare 10500 kr som hade byggts upp på mina vanliga bankkonton då mina utgifter är lite mindre än mina intäkter.


Totaltsätt var maj en väldigt billig månad, med 10776 i utgifter (bortsett från mitt fondsparande då)

Kommentera inlägget här: