motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Sparmål 2018

Kategori: Allmänt

Nytt år, nya möjligheter och nya mål!
 
Dags att sätta upp lite nya mål för 2018, men först gå igenom de jag satte för 2017:
 
1) Föra budget någorlunda ordentligt för resterande del av 2017

Det här är väl det målet jag har lyckats sämst med, men skulle ändå säga att jag lyckades, givetvis inte perfekt men kan ändå redovis vart de mesta av mina pengar tagit vägen och har redovisat varje månad.
 
2) Investera minst 10 000 kr i månaden i mina fonder

Yes! Detta har gått utmärkt.
 
3) Nå 500 000 kr i networth

Japp! Är i dagsläget värd ca 514 000 kr :)


Nya mål för 2018:

1) Uppnå 700 kr i networth

Tänker stoppa in ca 120 000 kr i mina fonder idag, så behöver få in lite mer pengar via extra sparande, skatteåterbäring och troligen ett ganska bra börsår också för att nå hit.

2) Öka min sparande nivå

Sparar idag 10 000 kr i månaden, och skulle vilja öka den ytterliggare. Känns dock inte som att jag har så mycket marginaler (som jag vill skära i). Men sätter som mål att någon gång under året öka den. 10 500 kr borde jag t.ex klara.

Har ni satt några sparmål för 2018?
Kommentera inlägget här: