motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari 2018 - Budget + små små ändringar

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Här har det ändrats lite.

Dels ligger Gemensamt konto på 9145 kr denna månaden, det beror på att vi har köpt en soffa för ca 6500. Sen har även min hyra och sambonsparkeringshyra ökat lite med nya året, men det är ca 50 kr så de 6000 kr jag normalt sätt pytsar in kommer nog inte ändras.

Sen har Fack och A-kassa gått upp från 215 till 350 kr, dvs 135 kr. Och det är en permanent ökning. Anledningen är att jag tidigare hade billigare fackavgift då jag var nyexad, medans jag nu betalar full avgift.
(skillnaden blir väl dock egentligen lite mindre då jag som jag förstått det kan dra av avgiften på skatten)

Återkommande Utgifter

Tror inte bussresor på 112 kr stämmer, misstänker att jag missat någon resa.
Var hos frisören vilket kostade 340 kr. Går ca 2-3 gånger per år tror jag så det är ju inte så farligt

Onlineköp landade på 1739 kr, det är främst ett lås till min elcykel på 949 kr. Men också en väckarklocka för 455 kr och en klädesnoppare för 129 kr. Samt 206 kr som jag inte vet vad jag har köpt.

Everyday Expenses

Här sticker läsk ut på 10 kr, det stämmer inte alls. Blivit lite mindre läsk i januari tror jag, och har köpt lite läsk på vårt gemensamma konto då min sambo köpt annat via det. Men måste ha missat något. 

Uteätande på 110 kr tror jag stämmer, vi har dock ätit ute mer, bl.a på min födelsedag då vi blev bjudna och en annan gång då vi blev bjudna av min sambos föräldrar.

Fetande hamnar på 1794 kr, här är det framförallt en kostnad från vår nyårsfest som jag och min sambo hade på 1250 kr och sen en större utgång på 330 kr.

Sparmål
Betalat in 10 000 kr till mitt Avanza konto som vanligt. Betalar nu 582 kr på min studieskuld och inte 567 som förra året, hela 15 kr mer.

Totaltsätt blev januari en helt okej månad utgiftsmässigt på ca 25 000 kr i utgifter (inkluderat sparande) vilket är lite mindre än min lön efter skatt (oftast 25 500 kr)
Kommentera inlägget här: