motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ökat belåningen

Kategori: Allmänt

Har återigen ökat min belåning, dock inte belåningsgraden.

Utan det som har skett är att Avanza ändrat vilka fonder som är tillgänliga för superlånet och lagt in "Spiltan Aktiefond Investmentbolag" som en fond där, vilket är en av de fonder som jag har.

Detta har inneburit att jag kunnat öka min belåning med ca 15 000 till ca 30 000 kr, då jag har ungefär lika mycket i den fonden som i Avanza Global.

Det enda jag saknar nu är att de lägger in en fond i superlånet som speglar hela Stockholmsbörsen, men det lär inte ske för då försvinner en av Avanza Zeros fördelar.
 
Har haft mycket att göra vilket är varför det inte blivit någon uppdatering för november, kommer en för december/årsavslutningen ganska snart ändå nu.

Har ni någon belåning av era investeringar?

KOMMENTARER:

  • Kanjagblirik säger:
    2018-12-17 | 00:00:12
    Bloggadress: http://www.kanjagblirik.se

    Hur många % är du belånad idag?
    Bra blogg, kul att du fortfarande ligger i! Gav själv upp och fick fokus på familj och annat. Nu är det dags ta tag i skrivandet igen på www.kanjagblirik.se
    Lägg gärna till om du finner det intressant. Jag lägger till din blogg.
    Mvh kanjagblirik

    Svar: Tack för berömmet! :)
    Jag är belånad 15% av mitt innehåll i Avanza Global och Spiltan Aktiefond Sverige

    Totaltsätt av portföljen är det ca 4% belånat. Så det är väldigt försiktigt och med tydliga regler
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: