motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Utdelning från Aktiebolaget - 19567 kr

Kategori: Allmänt, Tjäna pengar

Nu har också utdelningen från bolaget snabbostad som jag äger tillsammans med 2 kompisar kommit.

19 657 kr blev det före skatt, med 20% skatt blir det 15 653 kr efter skatt.
 
Totalt med min enskilda firma och aktiebolaget så tror jag det blev ca 25k efter skatt, eller ungefär en extra månadslön (efter skatt) extra, inte så illa med 13 månadslöner på ett år

Förhoppningsvis blir det ännu mer för 2018! :)
Kommentera inlägget här: