motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Augusti 2017 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Såhär ser det ut nu den 2:a september.
 
Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) - 512 158 kr
+ Emergency Fund 60 101 kr
+ Vanligt konto - 36 287 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 154 840 kr

Totalt:
+ ca 453 706 kr

Föränding sen föregående månad:  + ca 15 881 kr

Kul med lite uppgång, fortfarande minus på Avanza kontot, dock bara ca 2500 kr för Augusti.
Tror att detta är en ny topp på networth:en, fortfarande inte kommit upp till 500 000 kr än då vi ju cyklar i motvind som börsen går.

Har ni haft en bra Augusti?

KOMMENTARER:

  • Kristofer säger:
    2017-10-08 | 18:30:07
    Bloggadress: http://sparatillpension.nu/

    Intressant men hur ser det ut med tjänstepensionen? Har du koll på hur stora dina månatliga avsättningar är och hur placerar du dessa?

    Svar: Hej! Yes jag har koll på min tjänstepension, får kanske skriva en bloggpost kring det!
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: