motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Löneökning.. 2.8%

Kategori: Allmänt

Hade idag "lönesamtal", eller snarare "lönebesked"
 
2.8% eller ca 860 kr fick jag, är rätt besviken.
 
Det enda som gör att det känns okej är att jag vet andra nyanställda som fick 2% (eller 1.6 -1.8%)


Inte för att det egentligen gör något bättre rent pengamässigt, men det känns iaf inte så mycket som en spark i ansiktet av min chef då han antagligen har haft väldigt lite uttrymme.
 
Men ändå, 2.8%...

KOMMENTARER:

  • Mårtens investeringblogg säger:
    2017-03-22 | 07:21:26
    Bloggadress: http://mbsmiljon.blogspot.com

    Det är nog vad man får räkna med ungefär i löneökning så vida man inte får en ny tjänst eller mer helt andra arbetsuppgifter. Det blir ju hur som en reallöneökning med tanke på den låga inflationen.

    Svar: Hej, känns väldigt lågt tycker jag. Pratade med folk här på företaget och vi har tidigare varit publika och då haft omsättning som fokus och betydligt större löneökningar.
    Nu har vi blivit privata och det är vinster man vill nå så då har man tydligen minskat på löneutrymmet.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: