motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ny lön 34 000 kr

Kategori: Allmänt, Tjäna pengar

Har precis fått reda på att jag fick gå upp ett "steg" på företaget där jag jobbar. (Pratade med min chef om det redan i mars eller februari, men processerna går långsamt)
 
Det innebär också en liten löneökning upp till 34 000 kr från 31 860 kr.
 
Skrev ju innan ett inlägg om att jag inte var nöjd med min ökning på 2.8% men nu blir den istället lite större då jag går från 31 000 kr vid årskiftet till 34 000 kr från Maj. Dvs nästan 10%
 
Annars är det inga egentliga skillnader, inga nya arbetsuppgifter eller så, tas bort ett "junior" från min titel. Fick väl egentligen börja på en lite för låg nivå då jag var nyexad.
 
Men det känns väldigt kul att få gå upp ett "steg" ändå. Känns som man är uppskattad av företaget, och en bättre lön skadar ju förstås inte heller.
 
Den ny lönen gäller från maj, så borde få lite extra i julilönen då jag fått (och ska få) min gamla lön i maj och juni.

Hur fungerar det på era jobb, finns det möjlighet att stiga i "nivå" utan att byta jobb och arbetsuppgifter?

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: