motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2016 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Såhär ser det ut kvällen den 2 maj
 
Tillgångar:
+ Fonder - 328 569 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 16 781 kr spritt på två konton
+ Projektkonto - 5723 kr
(Projektkontot är egentligen inte mina pengar, utan min enskilda firmas, däremot så har jag betalat ca 3750 kr i reklam till google (vår huvudsakliga utgift) så de räknar jag med, dvs räknar 3750 kr från projektkonto)


Skulder:
- CSN - 243 825 kr

Totalt:
+ ca 115 275 kr

 

Föränding sen föregående månad:
+ ca 7003 kr

Trevligt att gå + igen, beror framförallt på att börsen gick upp lite iaf, sen också att jag fick min sista sommarjobbslön från förra sommaren (den de hade missat) 

En annan, egentligen mycket roligare grej, är att Snabbostad faktiskt gick med vinst i April, det var första månaden den gjorde det, och det var en liten vinst. Men ändå!


Hur gick april för er någon mer än jag som vände den nedåtgående trenden från mars?

Kommentera inlägget här: