motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2016 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande, Tjäna pengar

Såhär ligger landet den 6:e juli

Tillgångar:
+ Fonder - 336 343kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 36 479 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 247 636 kr


Totalt:
+ ca 135 186 kr

Föränding sen föregående månad:

+ ca 14 806kr

Ganska rejält plus för juni jämfört med maj alltså. Fonderna har dock gått ner en dryg tusenlapp, trots att jag satt in 2500 kr där.

Anledningen att jag gått på vinst ändå beror på att jag fått skatteåterbäringen på typ 7500 kr, 18 900 kr för ett stipendie jag fått, ca 1500 kr för reklamen jag gjorde och jag har lyckats plocka tillbaka knappt 1700 som Snabbostad.se var skyldig mig.

Snabbostad gjorde också sin bästa månad hitils i Juni, vilket är trevligt, det handlar dock fortfarande om väldigt väldigt små summor. Snabbostad är fortfarande skyldig mig privat lite mer pengar som jag förhoppningsvis kan få ut relativt snart, så jag är +-0 på hela grejen.

Hur gick juni för er?

Kommentera inlägget här: