motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för September - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Budgetuppdatering för September.
 
 
Monthly Bills:
Här är det inga konstigheter alls.
 
Återkommande utgifter:
Här är bussresorna en stor post då jag dels fixade månadskort men innan dess fick fylla på mitt vanliga busskort.
Även köpt två par skor online samt en tröja för en sittning för totalt 408 kr, inte så illa pinkat!
Var också hos frisören för 310 kr.
Sen även börjat träna och då betalt både månadsavgiften på gymmet (180 kr) och köpt proteinpulver för 244 kr
 
Everyday Expenses:
Maten gick över 1000 kr för första gången på länge, men inte med någon större marginal.
Läsken återigen vid 250 kr, måste bli bättre så jag får ner det till 200 kr
 
Uteätandet var inte ens nära de 250 kr jag budgeterar. Detta beror framförallt på att jag ätit ute när jag jobbar vilket känns okej som en slags morot. Har nu ändrat min uteätande budget till 550 kr för att bättre avspegla verkligheten.
 
Festandet var billigt, bara 483 kr i september gick åt där.
Onlineköpen lite dyrare nästan 500 kr för två olika böcker.
Övrig underhållning gick upp på 425 kr där 300 kr är en buggkurs och resten humorfestivalen.
 
Sen till sist vanliga övrigt som gick upp till 738kr..
Här är 100 kr ett projekt jag jobbar med, 100 kr lite annat övrigt och resterande 500 kr är saker jag har missat att skriva in.
 
 
Kommentera inlägget här: