motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Mindre ändring i spar-och-investeringsmanifestet!

Kategori: Allmänt

Hej Bloggen!
 
Ni som följer mig vet ju att jag kör en strikt aktieindexfond körning.
Det blir det en liten ändring på nu!
 
Har bestämt mig för att köra 10% av de pengar som ska läggas på aktiefonder på mina egna förhoppningsbolag.
 
Det handlar mest om att jag vill kunna satsa pengar på saker som jag verkligen tror på.
 
Eller snarare kanske vem jag verkligen tror på.
 
Är helt såld på Elon Musk (Han som startade Paypal, Tesla, SpaceX och är med även i Solar City)
 
Tror verkligen på vad han vill göra och tror att det kommer gå väldigt väldigt bra för honom då han är ohyggligt skarp. Kommer därför investera 10% av mina aktieindexfondpengar i hans bolag.
 
Då de är amerikanska bolag dvs har högt courtage så kommer jag fortsätta månadsparandet i mina fonder och göra de här inköpen en gång vid varje nytt år.
Kommentera inlägget här: