motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder - 236 613 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 34 136 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 145 733 kr

Totalt:
+ ca 135 016 kr

Föränding sen föregående månad:
+ ca 5244 kr

Trots att Januari var en för mig ganska dyr månad så blev det värdeökning! :) Det beror på två grejer, dels har jag fyllt år och fick ca 2000 kr, vilket ju såklart hjälper och dels på en ganska rejälv uppgång på börsen. 

I januari sköt jag in 27800 kr till mina fonder och hade en värdeökning på 6960 kr

PS. Har ni några tips på vad jag ska skriva om så kommentera gärna!

KOMMENTARER:

  • Natha säger:
    2015-02-25 | 14:48:11
    Bloggadress: http://www.surveybee.se/

    Hej,

    Eftersom jag inte hittar någon mailadress på din blogg provar jag att kontakta dig här, hoppas det går bra.

    Först och främst vill vi berömma dig för trevlig och inspirerande läsning på din blogg; "Mot en miljon".

    Jag som skriver till dig heter Nathalie och arbetar med SurveyBee's Blogg Awards 2015, som du har blivit nominerad till. Anledningen till att vi tar fram och skapar SurveyBee's Blogg Awards 2015 är att vi vill belysa andra bra bloggar till våra läsare och medlemmar, inom ämnena; jobb, privatekonomi, pengar, sparande och kreativa sätt att tjäna pengar.

    För att vi ska kunna lägga till dig i listan med nominerade bloggar samt skriva en motivering till din nomineringen, vill vi gärna att du svarar på lite frågor först;

    1. Vad heter du som står bakom bloggen och skriver inläggen?
    (Önskar du vara anonym med namn eller liknande personuppgifter, så accepterar vi självklart detta).

    2. Hur länge har du bloggat?

    3. Hur länge har du bedrivit denna bloggen och vad är syftet med den?

    4. Vilken är bloggens främsta målgrupp?

    5. Vad gör du när du inte bloggar?

    Svara gärna till min mail: [email protected]

    Ha en fortsatt trevlig dag så hoppas jag vi hörs snart,

    Med Vänliga Hälsningar;
    Nathalie, Team SurveyBee
    www.surveybee.se

Kommentera inlägget här: