motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för November - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Tillgångar:
+ Fonder - 324 585 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 22 742 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 204 203 kr

Totalt:
+ ca 153 124 kr

Föränding sen föregående månad:
+ ca 8 775 kr

Nästan 9000 kr i värdeökning är inte så dåligt! :D

Värdeökningen beror dels på att mina fonder gått upp ca 2-3% och sen att jag jobbat extra endel och därmed fått in lite mer cash. Lyckades också föra över hela 10500 kr till mina fonder vilket är 8000 kr mer än jag "ska" göra varje månad. De 800 är de pengar jag fått in som lön samt lite extra jag bara haft liggandes på kontot innan.

Lite tråkigt är dock att mina studieskulder för första gången är över 200 000 kr :( 

Har ni haft en nettoökning i november också?

KOMMENTARER:

  • Rikedom säger:
    2015-12-06 | 19:36:10
    Bloggadress: http://www.rikedom.blogg.se

    Grattis till en fin uppgång vad gäller din nettoökning. Synd som sagt att skulderna ökar och nu är över 200'. Hur länge har du kvar av studierna?

    Min nettoförmögenhet ökade hela 17 000 kr, en ständig kamp till att ha en halv miljon i nf! :)

    Svar: Jag är *knock on wood* klar till sommaren :) Bra jobbat med ökningen!
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: