motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Snålmånad Vecka 3 och Veckoplanering

Kategori: Allmänt, Sparande

Hej! 

Sorry för ett lite försenat inlägg. Har desvärre typ fått ge upp min snålmånad idé ioch med att det är tentavecka och jag verkligen inte orkar laga mat.
Därför har det blivit endel färdigrätter. och även en hel del läsk under pluggandet.Tänker att det får vara värt det nu tills tentorna är över
 
Så veckoplaneringen för denna veckan som kommer är egentligen ingenting alls, blir nog färdigrätter mest.
 
Så här gick det iaf denna veckan:
 
Mat: 240kr varav läsk var 60
Hygien: 0
Nöjen: 0
kläder & utseende: 0kr
Transport:0
Inredning:0
Övrigt: 50 kr (Var tvungen att köpra printutskriffter i skolan)
 
 

KOMMENTARER:

  • Chansar mest säger:
    2014-11-01 | 16:57:39
    Bloggadress: http://ekonomiskfrihet.blogspot.se/

    Är inte en "snålmånad"ett permanent tillstånd som student? :-)

    Skit i sparandet under tiden du studerar och köp färdigrätter, läsk och godis i mängder under tentaperioderna.

    Jag lovar dig att du kommer ha tid att bygga upp din buffert när du kommer ut i arbetslivet och det kommer även vara betydligt lättare spara pengar på en inkomst än från studielån.

    Trust me, I've been there, done that, got the T-shirt..

    Svar: Hehe, lite så är det ;)
    Tycker det är kul att utmana mig lite och se hur mycket jag kan spara, men studierna kommer ju först, och jag bröt ju lite på den här snålmånaden pga det när det skulle ta för lång tid att laga ordentligt med mat och liknande.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: