motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Vem är jag?

Kategori: Allmänt

Jag antar att när man börjar en blogg ska man presentera sig. Jag hade aldrig trott att jag skulle blogga, aldrig någonsin men nu sitter jag här. Blev väldigt inspirerad när jag läste andra bloggar och började intresera mig mer för investering och framförallt att bli ekonomiskt oberoende.

Jag är då en 22 årig student i Lund som just nu pluggar med minst 2 år kvar. Förutom plugg så blir det en hel del festande (Man är ju ändå Student ;)) det blir också en hel del tid med flickvännen, endel med andra intressen och tyvärr alltför mycket slösurfande och tv-tittande.
 
Mitt stora finansiella mål är att bli ekonomiskt oberoende. Ett lite närmre och tidigare första mål är att nå miljonen och helst innan jag blir 30. Det är denna resa som ni ska få följa med mig på.

Min förhoppning är att jag med bloggen ska kunna hålla mig själv motiverad och samtidigt kanske motivera andra och visa att det kan gå
Kommentera inlägget här: