motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

85 000 kr rikare!

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Hur var det för en aftonbladet rubrik? ;)

I själva verket så är det 86 222 kr och det är inte nya pengar egentligen utan pengar jag har haft i någon fond hos SEB Trygg Liv som jag inte riktigt har haft koll på och nu äntligen lyckats få såld och fått över pengarna på mitt konto.
 
Kostnaden per år för den fonden var nästan 2500 kr! Det är ju helt absurdt! Känns mycket bra att nu äntligen ha fått loss pengarna därifrån.
 
Egentligen borde jag nog investera allting direkt då det oftast är det bästa se här.
 
Men jag är lite för feg, tänk så rasar börsen jättemycket precis efter jag investerat allt? Då kommer jag bli ledsen. Därför har jag valt att sätta in 20 000 kr i månaden fram till jul eller 100 000kr så lite av mina "egna" pengar också. Då kommer pengarna in rätt så snabbt men inte på en enda gång, känns som ett bra mellanting tycker jag :)
 
En annan bonus är att Mamma och Pappa tidigare har satt in 200 kr i månaden på den fonden, och nu ska de istället sätta in 300 kr i månaden på mitt Avanza konto :)

Så jag har höjt min investeringstakt med 300 kr i månaden också :D

Nu försvinner jag över helgen, blir nog inget nytt inlägg förrens på Söndag/Måndag

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-08-16 | 08:32:02

    Kul!

    Svar: Alltid skoj med pengar :D
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: