motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för November

Kategori: Allmänt

Har hänt en hel del nu i december så har inte hunnit uppdatera er med novembers status förens nu

Tillgångar:

+ Fonder (Minus belåning) - 2 951 125 kr
+ Emergency Fund - 80 000 kr
+ Lägenhetspar - 301 545 kr (av 300 000 kr)
+ Vanliga konton - 64 579 kr

Skulder:
- CSN - 125 831 kr

Totalt:
+ ca 3 271 418 kr

Förändring sen föregående månad: - ca 58 209 kr (- ca 1,7%)
Börsen har minskat lite och så också mitt kapital. Jag skriver ju statusen för november, men det är en ögonblicksstatus och jag tror det mesta av nedgången har kommit nu i december.


Konsumtionskostnad: 
15 700 kr. (Snitt i år: 12 500 kr/månad)

Dyrare månad än vanligt, delvis pga lite presentinköp och lite av semestern i Berlin som hamnade på november även om den skedde i oktober. Även endel AW och liknande pressade upp kostnaderna

En liten nedgång, men fortfarande kvar över 3 miljoner!

Kommentera inlägget här: