motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Nu över 1,5 miljoner! - Statusuppdatering för maj!

Kategori: Allmänt

Hej!

Ser att jag uppnått en ny ATH och äntligen är över 1,5 miljoner kronor!

 Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  1518 603 kr
+ Emergency Fund - 80 097 kr
+ Vanligt konto - 54 426 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 136 555 kr

Totalt:
+ ca 1516 571 kr

Förändring sen föregående månad: + ca 222 531

Detta beror dels på en bra uppgång på börsen men också på att jag sparat knappt 150 000 kr extra som jag tagit i utdelning från mitt bolag.

Konsumtionskostnad: 
15 000 kr. (Snitt i år: 13 100 kr/månad)

Maj blev en ganska dyr månad, framförallt då någon tog mitt elcykelbatteri vilket kostade ca 2500 kr att ersätta efter försäkringen.


Har ni något bra tips på hur jag borde fira 1,5 miljoner?

KOMMENTARER:

  • Erik säger:
    2020-06-09 | 13:49:21

    Hej,

    Tack för intressant blogg

    Beskriver du i något blogginlägg hur din budget är uppbyggd?
    I dina statusuppdateringar, nämns konsumtionskostnad
    Vad ingår i Konsumtionskostnad: ?

    Svar: Hej!
    Kul att höra!
    Jag för en budget i YNAB och om du tittar lite bakåt så kan du nog se hur den ser ut. Slutade posta den då den inte kändes som något intressant.

    Konsumtionskostnad har jag räknat alla mina kostnader som inte är sparande (för närvarnade mitt fondsparande och avbetalning på CSN) konsumtionskostnaden är helt enkelt den kostnaden som mitt sparande behöver kunna täcka för att jag ska kunna bli ekonomiskt oberoende
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: