motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för September 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Budgetgenomgång för September:

 
Monthly Bills:
Samma som vanligt
 
Återkommande Utgifter:
Onlineköpen var två spel samt två böcker.

Everyday Expenses:
Lite mer buss än vad jag vill egentligen, varit någon tur i Malmö och så.

Mat är ju mest på det gemensamma kortet och bara lite som visas här.
Läsk låg också bra till, inte för mycket. 

Uteluncherna har jag fått ner lite från 1295 i Augusti till 985 kr i september. Beror mest på att min sambo kom hem igen och att vi då lagat mat tillsammans, är oftast för lat för att laga mat när jag är själv.

Även uteätandet var mycket mindre än vanligt, berodde mest på att vi har ätit mycket ute under sommaren och därför blev det lite mindre nu.

Festandet blev dock mycket större än vanligt, blev ett gäng blöta utekvällar som gjorde att kostnaden inställlet för att bli kring tusenlappen blev ca 2500 kr. Så nu får jag hoppas att oktober inte blir lika dyrt!

Övrigt var lite bankkostnader och att jag skänkte lite till välgörenhet.

Sparmål:
Det vanliga sparandet på 12000 kr samt en extra insättning på 13 953 kr.

Extrainsättningen var pengar som jag sparat sen tidigare månader då jag vetat att jag skulle få mindre pengar pga obetald semester. Eftersom semestern nu är slut så har jag kunnat betala in de pengar som blev kvar.

Skulder:
Betalade av 594 kr på min studieskuld som vanligt

Kommentera inlägget här: