motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Oktober 2019

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  1234 891kr
+ Emergency Fund - 75 535 kr
+ Vanligt konto - 49 174 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 140 495 kr

Totalt:
+ ca 1219 105 kr

Förändring sen föregående månad: + ca 55 055 kr

Woho! Över 1200 000 kr nu!

Enligt Avanza så var min värdeökning ca 31 000 kr, resterande 24 000 kr är dels vanligt sparande på ca 13 000 kr och sen är 6000 kr lite extra pengar jag fick ut från mitt bolag och de sista 5000 kr lite extraspar och lägre utgifter än inkomster.

Har tidigare publicerat en statusuppdatering av min budget också, men tänkte sluta med den då det tar lite tid och jag inte tror att värdet för er läsare är särskilt stort (Om det är någon som mot förmodan verkligen gillar mina budgetinlägg så skrik till).

Tänkte istället bara kort presentera månadens totala konsumptionskostnad (inte sparande eller avbetalningar på lån) jämfört med årssnittet, och om den sticker ut snabbt nämna varför.

Konsumptionskostnad: 
13900 kr. (Snitt hitils iår: 12000 kr/månad)

Ca 2000 kr dyrare än genomsnittet nu i oktober. Det som sticker ut denna månaden är ca 1500 kr inköp till lägenheten, ett inköp av en skjorta som jag behövde akut för knappt 500 kr och en cykelreperation på 350 kr 

Hur gick oktober för er? Har ni något mål ni kämpar mot?

Kommentera inlägget här: