motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer budgeten för April
 

Monthly Bills:
Sista gången med telefonräkning hoppas jag eftersom jobbet tagit över mitt abbonemang.
Annars inget att nämna.

Återkommande Utgifter:
Största posten var lite presenter till min sambo och min mamma. Sen var det ett par billiga nya skor till mig samt lite böcker.

Everyday Expenses:
Åker endel buss, framförallt till Malmö och till där mina föräldrar bor. Blir nästan 500 kr i månaden.

Läsk på 200 kr får anses bra, maten har givetvis inte kostat 88kr men det är vanlig mat jag köpt på mitt egna kort. Den mesta maten köper jag och min sambo på ett annat gemensamt kort som inte redovisas här.

Har lagt in kategorin "Lunch" här för att enklare kunna se hur mycket jag lägger på just luncher på jobbet. Här hamnar dels färdigrätter och dels om jag går ut och äter på jobbet. 1000 kr får anses vara helt okej.

Uteätatande är något resturangbesök med min sambo och lite kebab med kompisar, 700 kr är helt i budget.

Festande var en AW och övrig underhållning ett studentspex.

Övrigt är till största delen (429 kr) ett par nya däck och slangar till min cykel och sen är det ca 100 kr som är lite bankkostnader och annat.

Sparmål:
Här var det 14081 kr som då dels var mitt vanliga sparande på 1200 kr och sen lite pengar som inte använts i mars som också las in.

Jag puttade också in ytterliggare ca 34 000 kr för någon dag sen som nu också ligger på mitt Avanza konto. Men de kommer redovisas i maj.
Kommentera inlägget här: