motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Februari 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Dags att gå igenom budgeten för februari.
 

Monthly Bills:
Inget nytt under solen.

Återkommande Utgifter:
Här var det lite klädköp (några T-shirts och ett skärp jag tappade bort på flygplatsen i Cypern).
Ett tandläkarbesök då jag ska få en betskena för sömnapné att ha när jag sover. Ett par böcker och kostnader för lite semester då jag var en vecka på Cypern.

Everyday Expenses:
Nästan lika låg mat och läskkostnad som i januar. Troligtvis är det jag som missar något. Bussresorna ligger kvar på knappt 500 kr.
 
Var lite större poster på uteätande och festande denna månaden. Festandet består i en fest jag har betalt som jag ska gå på, lite alkohol från flygplatsen, fintonic jag har inhandlat och lite AWande. Totalt ca 850 kr. Uteätandet låg på 875 kr och är mest småluncher ute och hämtmat.

Övrigt på 368 kr är främst en medlemsräkning på 200 kr sen lite bankkostnader ca 70 kr och sen 100 kr i lite olika smågrejer.

Sparmål:
Här är då de vanliga 12000 kr jag sätter in, och sen ytterliggare 5045 kr som hade blivit "över" och kunde sättas in. Totalt 17045 kr
 
Kommentera inlägget här: