motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer majs budgetgenomgång.
 

Monthly Bills:
För första gången nu utan telefonräkning!

Återkommande Utgifter:
Klädköpet är ett kostymfodral då jag ska på bröllop en bit bort och behöver kunna frakta min kostym. Sen har jag varit hos frisören också, välbehövligt när det börjar bli varmt!

Tandvård är en extra koll då jag nyligen har fått en betskena för sömnapné.
 
Onlineköp är ett fodral till mina nycklar så jag förhoppningsvis ska få mindre hål i mina byxfickor (179 kr) och sen är resten tre olika datorspel (Blev många spel i maj!)

Semester är tågresa till bröllopet jag nämde och en tågresa till Stockholm.

Everyday Expenses:
Bussen ligger tungt igen, råkade t.om köpa en biljettdubbelt så där var det 50 kr i sjön..

Lunchen blev mycket uteätande och inte så mycket matlådor tyvärr och då blir det dyrt. Hoppas på ett maxtak på 1500 kr men hade gärna sett det under 1000 kr vilket jag inte lyckades med i maj.

Uteätande blev också ganska dyrt, förhoppningsvis ska jag få tillbaka ca 150 kr där dock så då blir det lite billigare

Festande blev också tungt för första gången på länge, var framförallt två tyngre AWs som gjorde ont i plånboken på 506 kr och 429 kr respektive

Övrigt var lite banksaker, ett datorprogram till jobbet och ca 450 kr jag inte vet vad det är.

Sparmål:
Här gjorde jag en stor extrainsättning på 33 802 kr i början av maj och sen mitt vanliga sparande på 12 000 kr.

Skulder:
Betalade av 594 kr på min studieskuld som vanligt

Överlag så var Maj en dyr månad, gjorde relativt stora onlineköp och köpte lite inför semestern. Uteätandet och lunchen blev relativt dyr och festandet med.

Tveksam till att juni kommer bli så mycket billigare då jag har en svensexa där som säkert kostar endel (Men det är det ju värt, man ska ju leva också! :D)

KOMMENTARER:

  • antje säger:
    2019-06-08 | 20:09:17

    Haha! Du är grym! Får jag fråga hur gammal du är?

    Svar: Tack! :) Jag är 27.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: