motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer junis budgetgenomgång.

 

Monthly Bills:
Inga konstigheter här.

Återkommande Utgifter:
Presenten är en bröllopspresent.
Onlineköpen är endel böcker, en app till mobilen och en fermenteringsburk då jag vill testa att fermentera. 

Semester är boende på bröllop samt tågbiljett.

Det stora här är att jag tagit bort kategorin "Ny mobill" där jag tidigare sparade 100 kr i månaden till en ny telefon. Anledningen till det är att jag nu har tjänstetelefon och det kommer jag troligen att ha i framtiden också. Skulle jag inte ha det så kommer jag troligtvis köpa en mobil på mitt privata bolag och inte privat privat.

Everyday Expenses:
Bussen har gått över igen, och såhär i efterhand borde jag köpt en såndär sommarbiljett.

Mat och läsk ligger ungefär på budget. Lunchen blev lite billigare än förra månaden och en bra bit under den avsatta budgeten på 1500 kr

Uteätande är väldigt lågt, troligtvis för att min sambo är borta och det oftast är vi som äter ute tillsammans.

Festandet landade på 3406 kr. Majoriteten här, nästan 2900 kr är från en svensexahelg.

Övrigt blev också dyrt på 536 kr. Här är 350 kr körkortsavgifter då jag tappade bort mitt körkort och fick beställa ett nytt. Annars är det lite bankkostander och lite oklara kostnader.

Sparmål:
Det vanliga sparnadet på 12000 kr och sen också en extrainsättning på 15 353 kr

Skulder:
Betalade av 594 kr på min studieskuld som vanligt

Juni blev en dyr månad precis som maj (ca 500 kr dyrare t.om) mest berodde detta på svensexan på nästan 3000 kr, så det är inget konstigt och ingen fara!

Kommentera inlägget här: