motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December 2018 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  740 954 kr
+ Emergency Fund - 60 419 kr
+ Vanligt konto - 47 457 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 146 246 kr

Totalt:
+ ca 702 584 kr


Föränding sen föregående oktober: - ca 37 450 kr

Senaste gången jag gjorde en statusuppdatering var 11 okotober, sen dess har börsen gått neråt och jag med den.

En nergång på 37 450 kr känns ju väldigt mycket, men å andra sidan är det här pengar som jag inte behöver, så försöker hålla lite avstånd till förlusten.

Alla siffrorna är inte helt exakta då CSN har nyårstängt och jag har tagit med något autogiro som inte dragits än men har gått i mitt bokföringsprogram.

Kommentera inlägget här: