motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December 2018 - Budget

Kategori: Allmänt

Blev ju ingen uppdatering för november, men här kommer en för december.
 

Monthly Bills
Samma som vanligt.

Återkommande Utgifter
Här är presenter en stor utgift, inte så konstigt med julen kanske. Köpte dock endel presenter redan i november (ca 500 kr)

Annars har jag köpt ett par nya finskor, ett spel på steamrean och varit på en weekend med ett kompisgäng.

Everyday Expenses
Mat ligger ganska normalt (det mesta köps på mitt och min sambos gemensamma konto) medans läsk ligger lågt, beror nog mest på att jag fick ett flak energidryck i början av december som jag druckit sen dess.

Bussresor ligger på vad som verkar vara det nya normala, 500 kr i månaden.
Uteätandet var lite billigare än budgeterat och mest olika smågrejer.

Festande var tokbilligt, var bara på en AW och sen nyår (där jag betalade nu i januari) under hela december.

Övrig underhållning är ett biobesök och något annat som jag inte specifierat. 
Övrigt är bankkostnader och självriskelimineringen för min Hövdinghjälm.

Sparmål
Här blev det de vanliga sparandet men sen också en extra insättning på 4884 kr.
(som dock gjordes den 1:a januari)


Kommentera inlägget här: