motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari 2019 - Budget

Kategori: Allmänt

Dags att gå igenom budgten för januari.
 

Monthly Bills
Samma som vanligt, telefonräkningen gick upp med 10kr då jag surfarade lite när jag var utomlands i december.
Återkommande Utgifter
Väldigt små utgifter här, en present till en kollega på jobbet, ett tandläkarbesök (största delen av kostnaden togs av det där tandvårdsbidraget) och sen en flygbiljett då jag ska åka till Cypern vecka 8.

Everyday Expenses
Äter ofta lunch ute på jobbet och vet inte om jag ska lägga de på uteätande eller mat. Blir nog lite blandat. Var iallafall ganska låg matkostnad (mesta går på ett gemensamt konto som jag inte redovisar)

Var ganska mycket utekäkande i januari dock (inklusive de här luncherna på jobbet) 
Väldigt lite läsk dock, har antagligen missat ett par inköp. Även bussresorna fortsatte ligga på vad jag tyvärr tror är den nya normalen, ca 500 kr.

Festandet var väldigt lågt bara 150 kr typ, har inte varit ute och härjat så mycket utan blivit endel brädspelande och även endel med familjen i januari vilket förstås dragit ner kostnaden.

Övrigt är lite bankkostnader och en delad taxiresa.

Sparmål
Här hände destor mer.
Det är dels min vanliga insättning på 12000 kr. Sedan är det en extra insättning på ca 5000 kr och sen insättningar ca 15000 kr till min emergency fund och 58 000 kr till Avanza som kom från den utdelningen jag fick från mitt egna bolag.
Kommentera inlägget här: