motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Oktober 2018 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer då, lite sent, uppdateringen för oktober.


Monthly Bills
Samma som vanligt.

Återkommande Utgifter
Har återigen varit mycket i Malmö och flängt vilket har ökat busskostnaderna.

Annars är det onlineköp som dels är förnyelse av min privata domän (250 kr), lite böcker (258 kr) samt lite bryggutrustning som jag och min sambo köpt (618 kr)

Även semester har fått en kostnad då jag ska till Sofia i 4 dagar i december och själva betalningen för flyg och boende hamnade här i oktober.

Everyday Expenses

Här är mat och läsk ganska gissat då jag har varit dålig på att lägga in när jag har handlat.

Uteätande är mest luncher som inte varit på jobbet, tror jag i framtiden ska klasifiera de som "mat" för att ha uteätande som något som inte är lunch.

Festande blev tung med både AW med jobbet och någon utgång med polarna.

Övrig underhållning är en massage på jobbet och övrigt i övrigt är dels bankkostnader (64 kr), föreningavgift (155 kr) och sen saker jag bara missat för 450 kr

Sparmål
Här blev det de vanliga sparandet men sen också en extra insättning på 5094 kr.

Kommentera inlägget här: