motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December 2017 - Budget

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Samma som vanligt.

Återkommande Utgifter

Presenter fortsätter här med en kostnad på 1655 kr, är till sambo, mamma, pappa, bror, syster, mormor, farmor och ett julklappspel. Så det blir lite pengar.
 
Åkte också massa buss (927 kr) i december, var delvis för att min cykel var sönder ett tag och för att jag var och flängde endel i malmö och även nån gång i helsingborg och då blir det snabbt dyrt tyvärr, åkte iof mycket mindre i november så det jämnar nog ut sig.
 
Klädköp landade på 954 kr, det är 2 par skor (converse kopior från kina), ett par byxor och något annat litet.
 
Onlineköp är lite missvisande då 848 kr av det är ett cykellås jag har returnerat (men inte fått tillbaka mina pengar för än..) det övriga är böcker för ca 370 kr, en ny mobilladdare för 200 kr, ett cykellås för 250 kr och ett DNA kitt för släktforskning för 600 kr.

Everyday Expenses

Blev mycket uteätande i december, landade på totalt 1241 kr, spritt på 7 gånger
 
Inte så mycket festande, bara 336 kr, vi hade dock en nyårsfest där jag och min sambo stod för endel, men det hamnar på januaris nota.

Övrig underhållning är bio för ca 500 kr och en massage för knappt 1000 för mig och min sambo (här ska jag få tillbaka hälften på friskvårdsbidrag som mitt jobb inte betalat ut än, så det blir egentligen bara 500 kr)

Sen har vi övrigt på 9333 kr!
 
Det är lite bankkostnader och scoutgrejer för totalt 80 kr, en duk för 300 kr, nya cykelslangar på grund av en punktering för 120 kr och sen är det en elcykel som jag har inhandlat för 8834 kr
 
Sparmål
Blev helt standard, av någon anledning drogs det bara 567 kr och inte 573 som det brukar till min studieskuld.
 
Överlag var december en väldigt dyr månad, hoppas att januari blir billigare!
Kommentera inlägget här: