motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Oktober 2017 - Budget

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Samma som vanligt.
 

Återkommande Utgifter
Åkt endel buss, lite mer än vanligt tror jag. Klädköpet är ny mössa och vantar då jag lyckas slarva bort de jag har till varje år. Sen är det en liten semesterkostnad då jag ska iväg på semester nu i november :)

Everyday Expenses
Maten är lite högre än vanligt, framförallt för jag ätit lite luncher på andra stället än på jobbet (där dras det från lönen) så jag har valt att lägga den kostnaden på "Mat" för att hålla "Uteätande" till andra saker än jobbluncher.

Läsken var lite billigare än vanligt, undrar om det är så att jag bara missat något köp.
Uteätande var högre än vanligt, spenderade en weekend i Stockholm då vi åt en del vilket är endel av anledningen.

Festandet också över budget, dyrare nu när man inte är student. Varit någon AW och en utgång i Malmö samt lite annat smått och gått

Övrigt blev också väldigt stor, här är 982 kr möbler till lägenheten. Sen är det en riskokare, föreningsavgift, ingredienser till glögg som jag har satt, avgjort på bankkort och sen lite som jag inte vet vad det är

Sparmål
Sparade 10 000 kr precis som planerat och betalade 573 kr på mitt studielån. Blev även en extra 100 kr till Avanza för att täcka någon skatt.

Kommentera inlägget här: