motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Funderar på att byta över till Nordnet

Kategori: Allmänt

Går lite i tankarna att byta över till Nordnet från Avanza. Det finns väl egentligen 2 anledningar
 
1) Deras "Superfonden Sverige" är ju bredare än Avanza Zero, vilket i mina ögon gör den till en bättre fond. (Och här finns också möjligheterna att bredda ytterliggare gratis med deras övriga nordiska superfonder)
 
2 Deras knockoutlån har en ränta på 0.99% jämfört med 1.75%
 
Men troligen blir det inget byte eftersom
 
1) Man får ha max 60% av sitt innehav i en fond, och då jag tänkte fortsätta med min allokering där Avanza Zero (som hade blivit Superfonden Sverige) är 70% så skiter det sig direkt
 
2) Avanzas hemsida är så mycket snyggare och känns mer användarvänlig
 
3) Inneboende lathet, det verkar jobbigt att hålla koll på 2 olika nätmäklare
 
 
Kör ni Avanza eller Nordnet?
Kommentera inlägget här: